Bouwen, bouwen, bouwen.......

Bouwen, bouwen, bouwen, de VVD Schouwen-Duiveland gaf al tijdens de algemene beschouwingen aan dat dit precies is wat zij wil. Voor onze inwoners, voor starters, maar ook levensloopwoningen en nul-op-de-meter-projecten die kunnen zorgen voor doorstroming, zodat waar mogelijk ruimte voor starters ontstaat. Belangrijk, want keer op keer blijkt het nieuw-bouwen van starterswoningen een lastige opgave.

Nu, tijdens coronatijd, zien steeds meer mensen in hoe belangrijk het is om fijn te wonen en hoe welkom in veel gevallen een extra slaapkamer of kantoorplek is om

vanuit huis te kunnen werken en/of te kunnen vergaderen. Deze zogenaamde nieuwe werkwijze zal voor veel mensen ook na de coronaperiode, al dan niet in fulltime vorm,

blijven bestaan en nodigt dus dringend uit tot een volgende stap.

De VVD Schouwen-Duiveland is samen met de SGP, Leefbaar Schouwen-Duiveland en het CDA mede-initiatiefnemer van het  amendement over wonen. Echter, het amendement vormt voor ons slechts de aftrap, de start van de bouw. De VVD wil juist ook bouwen voor jonge gezinnen die hier willen komen wonen en bereid blijken te zijn wat verder naar hun werk te reizen. Zeker nu (deels) thuiswerken meer gemeengoed wordt.

Bouwen, bouwen, bouwen, dit amendement creƫert diverse mogelijkheden, dus wij dagen projectontwikkelaars en aannemers uit om plannen te maken.

Uiteindelijk wil de VVD dat we in alle kernen gaan bouwen naar behoefte.