John Elenbaas

John Elenbaas (1965) is getrouwd met Christina en zij hebben twee kinderen; Micha(1995) en Joëlle(1998). John is zelfstandig ondernemer in de agrarische sector; een wormenkwekerij, 17 Ha biologische landbouw en een mini- camping met 25 plaatsen.

John is ondernemend en geïnteresseerd om een bijdrage te leveren aan de samenleving, geen angst voor nieuwe uitdagingen want; “Leven is bewegen”.

De politiek is, in algemene zin, een belangrijke factor in het reilen en zeilen van de samenleving. Vanuit dat gegeven is het voor hem daarom logisch dat hij politiek geïnteresseerd is op zowel regionaal als ook grotere schaal.

De afwisseling en dynamiek tussen polder en kust vind hij het mooiste van Schouwen-Duiveland. De Zeelandbrug, de Brouwersdam en de Stormvloedkering.

John heeft meer wensen dan dromen; hij hoopt een goede bijdrage te leveren aan de noodzakelijke en brede transformatie van onze samenleving, of dat nu is op het terrein van de politiek of als ondernemer, maakt hem niet uit.

John; 'De opgaven waar we voor staan zijn complex en kunnen niet alleen door de politiek opgelost worden. De politiek moet de juiste randvoorwaarden aangeven waardoor ondernemers, maatschappelijke organisaties en burgers, ieder vanuit zijn eigen rol en mogelijkheden, hun bijdrage aan de transitie kunnen vorm geven.'