Patricia Hoep, Denkt, Durft, Doet

Familie Hoep, maakt Bruinisse een stukje mooier Op woensdag 28 februari bracht een ruime delegatie van de VVD Schouwen-Duiveland een bezoek aan Hotel Bru en Petit Kitchen & Bar. Patricia Hoep ontving de delegatie zoals ze dat met alle gasten van het hotel doet, persoonlijk en gastvrij. Nadat Patricia iets had verteld over het ontstaan van het hotel en de manier waarop zij en haar partner het hotel met lunchroom runnen, komt er een levendig gesprek op gang.

Over het werven van personeelsleden. Patricia werkt momenteel met een aantal herintredende vrouwen, die met heel veel plezier in haar bedrijf werken. Als één van de kinderen van de medewerkers tussen de middag uit school komt dan wordt er gewoon een boterhammetje mee gegeten. Wanneer Ad Verseput vraagt of ze veel stagiaires van opleidingen in Zierikzee heeft, geeft ze aan dat daar nog een stukje communicatie vanuit de scholen ontbreekt. De aansluiting zou beter kunnen. Ze verwacht van haar medewerkers dat ze  met plezier naar  hun werk komen, maar ervaart soms ook dat de tijden veranderd zijn. Door zelf alle werkzaamheden uit te voeren, weet ze ook waar de uitdagingen liggen. In alles klinkt gedrevenheid en passie door.

Na een rondleiding door het hotel, krijgen we ook nog een inkijk in het nieuwe project van de fam Hoep, Petit Kitchen & Bar. Het voormalige feestcafé is prachtig verbouwd tot restaurant. Aangezien het de volgende week al open gaat wordt er hard gewerkt om alles op tijd af te krijgen. Jeroen Hoep sluit aan en stelt de kok van het restaurant Michael van der Kroft  voor.

Restaurant Petit zal alle producten vers halen, bij bijvoorbeeld de Zeeuwse groentevrouw, visboer en slager: “Onze leveranciers geven hun hart en ziel om ons het mooiste te bieden dat er in Zeeland te vinden is. Natuur staat centraal in ons restaurant en dat zal je lekker terugzien op het bord”, aldus Michael. Bij Petit kun je aanschuiven voor een tastingmenu van vier tot zeven gangen, maar ook á la carte dineren is mogelijk. Na Hotel Bru, zal het nieuwe Petit ook een aanwinst voor Bruinisse zijn.