Kandidatenlijst VVD Schouwen-Duiveland vastgesteld

Tijdens de digitale ledenvergadering van de VVD Schouwen-Duiveland op 8 december jl. is de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022 definitief vastgesteld. Daarbij werd Margo Lemsom unaniem tot lijsttrekker verkozen.

Bruno van der Hoek keert terug op de tweede plaats, gevolgd door Arianne Klompe. Een opvallende nieuwkomer op plaats vier is plaatsvervangend districtschef bij de Rotterdamse zeehavenpolitie, Paul Stoppelenburg. Hij heeft drie jaar geleden gekozen voor werken in de drukte en wonen in de rust. ‘De liefde voor dit eiland startte in een nieuwbouwwijk in Zierikzee, maar de afgelopen jaren hebben mij geleerd dat dit een prachtig eiland is. Ik wil mij daarom graag inzetten om het eiland ook prachtig en vitaal te houden. Ik denk dat het nog mooier kan worden als startende Schouwen-Duivelanders makkelijker een eigen woning kunnen krijgen, veiligheid gewaarborgd blijft en meer mensen ervoor kiezen om te wonen op Schouwen-Duiveland’, aldus Paul. De top vijf wordt gecompleteerd door ervaren burgercommissielid Ramon de Ceunink van Capelle.

Door de huidige coronamaatregelen is de ledenvergadering digitaal gehouden. De door de kandidaatstellingscommissie voorgestelde lijst werd unaniem door de leden overgenomen. De  kandidaatstellingscommissie bestond uit Ad Verseput (voorzitter), Janine van den Hoek en Cees Joppe. VVD-voorzitter Gillis Klompe gaf namens het gehele bestuur aan zeer tevreden te zijn over de inzet en onafhankelijkheid van de commissie. ‘Onze kandidaatstellingscommissie heeft een evenwichtige lijst samengesteld en daarbij een positief en gedegen rapport met aanbevelingen opgeleverd. Daarvoor zijn wij de commissie zeer erkentelijk’.

Fractievoorzitter en lijsttrekker Margo Lemsom toonde zich verheugd over de samenstelling van de lijst en het door de leden uitgesproken vertrouwen. ‘Er staat een mooi team, dat de laatste jaren veel inzet heeft getoond en al de nodige ervaring heeft opgedaan. Wij gaan met veel vertrouwen de verkiezingen tegemoet.’