We zijn van start!

De officiële procedure voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 2018 is afgelopen zaterdag van start gegaan met de befaamde ALV1. In de nieuwe structuur van de partij is een dergelijke ALV iets verder van huis dan we gewend waren. Voorafgaand aan de ALV van Regio Zuid werd in Heinkenszand de ALV van het Lokaal Netwerk Zeeland gehouden.

Naast een aantal huishoudelijke agendapunten als bestuurswisselingen en financiën werd het Technisch Advies voor de samenstelling van de kandidatenlijst voor de verschillende gemeentes vastgesteld. Ook uit onze gemeente waren gelukkig leden aanwezig zodat de officiële ALV1 heeft plaatsgevonden. Het technisch advies is vastgesteld, de diverse lokale organisaties kunnen van start. In onze gemeente is Gilles Klompe de coördinator en ongetwijfeld hoort u van hem de verdere details over de procedure en het advies. Hoewel de structuur van de partij gewijzigd is, is de procedure alleen op details anders. Er is nog steeds een ALV1, ALV2 en ALV3 (de kandidaatstellingsvergadering) dus mogen we allemaal ons zegje doen over de procedure, het verkiezingsprogramma en de lijst. Het is echter goed mogelijk dat we daar wat verder moeten reizen dan voorheen. Ik spreek hier wel de wens uit dat we bij een volgende ALV iets breder vertegenwoordigd zullen zijn dan met z’n drieën.

Na de ALV1 van het Lokaal Netwerk vond de ALV van de Regio (de oude KC, maar dan van Zeeland, Brabant en Limburg) plaats. Een goed georganiseerde vergadering die naast de gebruikelijke huishoudelijke zaken een leuk intermezzo gaf. In een interview met Tamara van Ark (campagneleider) en Wilma Borgman (NPO1 politiek radioverslaggefster) werd de campagne, de effecten en het resultaat van de campagne besproken. Een verhelderend verhaal waaruit nogmaals bleek dat campagnevoeren alleen werkt als je daar naar toe gaat waar de mensen zijn en een eerlijk verhaal vertelt. De sociale media zijn daarbij niet meer weg te denken en kunnen een grote bron van informatie zijn. Niet alleen om te zenden maar juist ook om informatie op te halen.

Na de lunch was er de mogelijkheid om workshops te volgen op allerlei gebied maar ook om in gesprek te gaan met leden van Provinciale Staten, de Waterschappen en de Tweede Kamer. Kortom een prima gelegenheid om in contact te komen met andere leden van de VVD uit andere gemeentes en provincies en daarbij een hoop informatie op te doen. Het was een welbestede zaterdag.