Van harte welkom

De laatste paar dagen valt het weer op dat het erg wit is op de weg. Veel van de nummerborden zijn wit met zwarte of rode letters. Daaruit is voor de bewoners van de Westhoek maar ook van andere delen van ons eiland duidelijk dat het seizoen is begonnen. De campings zijn weer open en hoewel het weer niet helemaal meewerkt komen onze gasten van heinde en verre naar onze prachtige gemeente.

Zoals ik al eens eerder heb geschreven is het aan ons als inwoners om onze gasten zich welkom te laten voelen. Dankzij hen hebben wij net iets meer en grotere winkels en supermarkten en ook andere faciliteiten zijn bemeten op onze zomer-bewoning maar voor ons in de winter ook bruikbaar. Daarom: van harte welkom.

Voor ons als bewoners is het even wennen maar ook de toerist moet weer even aan onze soms niet helemaal duidelijke regels wennen. Waarom mag je eigenlijk niet midden op de weg stilstaan om iemand uit te laten stappen? En waarom zou je je aan de rijrichting houden die staat aangegeven op het parkeerterrein? En de snelheid die in cijfers wordt vermeld blijkt ook niet overal duidelijk: 45 waar je 100 mag of juist 80 waar je maar 30 mag. Net als ieder jaar zal het in de loop van het seizoen wel weer goed komen.

Wat mij betreft gaan we met elkaar weer een mooie zomer tegemoet met een ietwat bewolkt Paas-weekend als start. Voor nu fijne Paasdagen en voor onze gasten:

Welkom, Willkommen en Bienvenue