Adrie Markusse

Adrie Markusse, inmiddels 64 jaar oud en al 39 jaar, gelukkig getrouwd met Heleen. Samen hebben ze 4 kinderen en inmiddels ook de hele trotse opa en oma van Lea, Lev en Mea en nog een onbekende kleine op komst. Sinds 1988 wonen zij op dit mooie eiland. Het geeft hem nog steeds een vakantiegevoel als hij het  eiland op rijdt, omdat hij in zijn jeugd, samen met zijn ouders en twee broers, jarenlang vanuit Goes naar Haamstede op vakantie gingen.

Zijn werkzame leven is in 1980 begonnen. Eerst 28 jaar in loondienst, daarna met een oud collega een bedrijf opgestart voor het adviseren, aanleggen en onderhouden van sportaccommodaties in de Benelux. Met name op het gebied van kunstgras.

Het bedrijf is 3 jaar geleden verkocht aan een internationale topspeler in de markt. Na nog werkzaam te zijn geweest als business development director tot mei 2021 ia hij met welverdiend pensioen werken en geniet 'van de rest van het leven' met Heleen.

Gelukkig heeft hij nog wat hobby’s; Lid van kookclub “Klein krootje lekker eten” in Zierikzee; Lid van de Kiwanis Zierikzee Schouwen-Duiveland; Buurtbemiddeling op Schouwen-Duiveland; Wandelen en fietsen; Lekker eten en borrelen met familie en vrienden; Verwoed camperaar; Franse brocante markten afstruinen in de zomer, en uiteraard fractieondersteuner bij de VVD.

Zijn doel? Met zijn expertise bijdragen aan een herkenbaar en doordacht VVD beleid op het eiland. Hij heeft ontzettend veel waardering voor de raadsleden en de burgercommissie leden, voor het werk wat ze naast hun baan in hun vrije tijd verzetten.
Adrie koos ervoor om zich bij de VVD aan te sluiten omdat hij uit een VVD nest komt en uiteraard omdat hij zich voor het grootse deel in de standpunten van de VVD herkent en mee wil denken en werken aan nog mooier Schouwen-Duiveland.