Edwin Oude Weernink

Edwin Oude Weernink- 57 jaar uit Schuddebeurs, gehuwd en  vader van drie dochters. In zijn werkzame leven adviseert hij overheden en private partijen bij gebiedsontwikkelingen, nieuwe wetgeving (Omgevingswet) en energietransitie.

Sinds 2009 werkzaam als senior consultant bij Antea Group, een internationaal advies- en ingenieursbureau.  In 1999 op Schouwen-Duiveland gevestigd. Sindsdien actief in diverse besturen, waaronder een voorzitterschap van 7 jaar bij Hockeyclub Schouwen Duiveland.

Na 40 jaar trouw op de VVD te hebben gestemd, werd het tijd om zich ook me daadwerkelijk voor deze partij in te zetten. Het liberale gedachtengoed, waarbij de verantwoordelijkheid bij het individu ligt en de overheid de ruimte biedt om te kunnen ondernemen, spreekt hem aan. Zelf brengt hij het zo onder woorden: ‘Op dit mooie eiland liggen tal van mooie opgaven om die in mijn optiek de komende jaren om een frisse liberale wind vragen. Graag zet ik me als bestuurslid in om deze koers te ondersteunen, waarbij het debat zich kenmerkt door zuiverheid, feiten en respect, met focus op de ontwikkelmogelijkheden van onze ondernemers en inwoners.’