Bruno van der Hoek; Trots op Schouwen-Duiveland!

Poetsen?! Een aantal jaren geleden zag je achterop veel auto’s een mooi stickertje zitten. Het beeldde de "Kroon op Zeeland" uit, synoniem voor ons eiland Schouwen-Duiveland. Die sticker zie ik niet meer. Zijn we niet meer trots of hebben we allemaal een nieuwe auto? Heeft een ander deel van Zeeland ons ingehaald? Volgens mij is het antwoord NEE maar toch lijkt het op veel gebieden alsof we er soms maar een beetje bijhangen. Schouwen-Duiveland heeft een sterke eigen identiteit en het is tijd dat weer eens stevig duidelijk te maken. Dat heeft nogal wat factoren en actoren die van invloed zijn. Samenwerking is er één van, niet alleen in de politiek, maar ook bereikbaarheid, omgaan met de natuur en veiligheid horen er bij. Dat alles in een juiste balans, dat is de formule voor het juiste poetsmiddel voor de langere termijn.

Mooiste eiland
Oppoetsen dus die kroon in de letterlijke en figuurlijke zin van het woord! Schouwen-Duiveland is het mooiste eiland in de Nederlandse delta. Het is er goed wonen, werken en verblijven maar we moeten wel actief aan de weg timmeren om dat ook uit te dragen. Het lijkt er haast op dat ieder jaar sneller voorbijgaat, hoe houd je vandaag de dag de aandacht nog langer dan een seconde vast? Hoe maak je het verschil? De tijd dat alles vanzelf ging ligt achter ons, we moeten zoeken naar efficiënte en effectieve manieren om doelen te stellen en te bereiken.
Trotse en betrokken inwoners, ondernemers en bestuurders die alle verbanden in kaart brengen en verbindingen leggen. Op die manier laten we ons van onze beste kant zien, nemen de “anderen” waarmee wij allemaal te maken (willen) hebben ons serieus en zijn we aantrekkelijk voor potentiële nieuwe inwoners, toeristen en bedrijven. Alle ingrediënten hebben we over het hele eiland verspreid tot onze beschikking en het samenvoegen tot een aantrekkelijk en zichtbaar product ligt daarom binnen bereik, daar ben ik van overtuigd.

Samen doelen bereiken
Luisteren naar inwoners, ondernemers en belangenorganisaties want daar liggen de ideeën en van daaruit kunnen we met elkaar werken aan de toekomst. Als nieuwkomer in de raad zal ik me namens de VVD sterk inzetten om deze doelen te bereiken. Deels omdat ik mijn netwerk en ervaring als bestuurder in andere organisaties dan goed kan benutten maar vooral ook omdat ik een trotse inwoner en ondernemer ben!