VVD schuift Van der Velde naar voren als gedeputeerde

Als de VVD na de verkiezingen op 20 maart opnieuw deel kan uitmaken van het college van Gedeputeerde Staten is Dick van der Velde de beoogd gedeputeerde en daarmee de opvolger van Carla Schönknecht.

Dick van der Velde is geboren in 1958 in Den Haag en is opgegroeid in Noord-Holland en deels ook in Spanje. Aan het slot van zijn 6-jarig dienstverband bij de Koninklijke Marine is hij in Vlissingen geplaatst en zo in Zeeland gekomen en nooit meer uit de provincie weggegaan. Van der Velde woont in Goes, is getrouwd en heeft 2 volwassen kinderen. Hij is vele jaren (tot 2008) actief geweest als horecaondernemer, voornamelijk in Goes. Daar is hij ook betrokken geweest bij de ondernemersvereniging en de organisatie van evenementen. Voorts was Van der Velde in de periode van 2006-2015 actief als raadslid en fractievoorzitter voor de VVD in Goes.
 Sinds 2009 is Van der Velde ondernemersmanager in de gemeente Veere. Vanaf 2015 is hij tevens werkzaam als projectmanager bij Economische Impuls Zeeland.