Samen sterker verder

Zaterdagmorgen 13 februari was de oprichtingsvergadering van het regionale netwerk VVD Schouwen-Duiveland. In de kort daarvoor gehouden vergadering, werd ook de oprichting van VVD Zeeland een feit. Met de oprichting van het eilandelijk netwerk is een nieuwe stap gezet in het dichter op de leden functioneren van de lokale VVD.

De oprichting van het lokale netwerk Schouwen-Duiveland, betekent dat de VVD Schouwen-Duiveland terug gaat naar een bekende bestuursstructuur, die in de afgelopen jaren niet echt is losgelaten. Als formeel lid van het Zeeuwse netwerk heeft Gillis Klompe samen met Annemarie Noordhoek en Dick Kooman, het (niet formele) bestuur van Schouwen-Duiveland in stand gehouden. Door contact te houden met de leden, de ondersteuning van de fractie en werving van nieuwe (fractie)leden, hebben zij de continuïteit binnen de partij kunnen waarborgen. Het ledenaantal is gegroeid en daarbij is de grote fractie aanzienlijk uitgebreid met enthousiaste deskundige leden.

Nu de VVD Schouwen-Duiveland weer een formeel bestuur heeft, krijgt zij versterking van twee extra bestuursleden; Marieke Coolbergen-Heijboer uit Sirjansland en Edwin Oude Weernink uit Schuddebeurs. Een welkome aanvulling, aangezien de komende jaar meer activiteiten worden gepland. De voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezingen zijn ook al gestart, wat betekent dat het bestuur druk is met het opstellen van verkiezingsprogramma’s, kandidatenlijsten, organiseren van werkbezoeken, evaluaties en publiciteit.

Wanneer u op de hoogte wil blijven van de activiteiten van de VVD Schouwen-Duiveland neem dan eens een kijkje onze website en sociale media (Facebook, Instagram, Twitter). Heeft u vragen en/of suggesties? Aarzel vooral niet om dan contact op te nemen.